sábado, 26 de junio de 2010

"SACCO Y VANZETTI" en el cine-forum IMAGenACCION

Domingu 27, a les seis, “SACCO Y VANZETTI” dientro el ciclu “Crime d’Estáu” del cine foru IMAGenACCION

La proyeición de “Sacco y Vanzetti” pon el fin a la primer etapa na xera del cine foru IMAGenACCION, que volverá a la carga pasáu el branu. El ciclu “Crimen de Estado” pon de manifiestu, col pase que ya fixemos de “Salvador” y el de esta película, cómo los anarquistas son criminalizaos po l’Estáu –que nun ye más que’l brazu executor del Capital- como “chivos espiatorios” de situaciones nes que los movimientos sociales ponen en peligru la estabilidá del sistema capitalista. Y al través del desendolque del movimientu de llucha social son munchos los anarquistas y les anarquistes que, nel cariz combatibu de la so militancia, vienen sufriendo esa criminalización, llegando l’Estáu al asesinatu –con cobertura llegal, eso sí- que i aplicó a dellos, teniendo el propiu Estáu que reconocer col pasu el tiempu que dalgunos yeren inocentes dafechu. Esti ye el casu clamorosu de Sacco y Vanzetti que en 1977 ¡cincuenta años depués! vieron reconocía la so inocencia pe l’Estáu que los executó. Esta cuestión de la criminalización de los militantes sociales a la que l’Estáu sigue recurriendo güei –recordemos a dalgunos que tan sufirendo cárcel agora mesmo, como Tamara o los once compañeros de Lisboa, por poner- sedrá una a les que prodremos atender nel alderique que desigue al cine nel foru. Como siempre afalamos la vuesa galvana dominguera pa espabilar y esparder en comuña la concencia social.

Pa atalantar un daqué más la realización de la película y les circustancies que narra vendrávos bien cháios una güeyáa a estes páxines: http://www.nodo50.org/tortuga/Sacco-y-Vanzetti-comentario-sobre y http://www.jgcinema.com/single.php?sl=sacco-y-vanzetti-film

JUNIO ciclo CRIMEN DE ESTADO Dmgo. 27 "SACCO Y VANZETTI"

El filme de Montaldo es una adaptación del bien documentado argumento de Herbert Ehrmann, según el cual el robo y asesinato de un pagador en South Braintree, Massachussets -de los que se culpó a los anarquistas italianos-fueron en realidad obra de una organización criminal conocida como la banda de Morelli. La trama nos lleva a escenas de la lucha de clases en Boston, en un conflicto social “duro” contra el cual Frederick Katzmann, un fiscal al servicio de los poderes establecidos, educado en Harvard, fue capaz de firmar la condena a dos inmigrantes italianos “subversivos” que ya son personajes de la historia universal: Sacco y Vanzetti. El suyo no fue un caso de mero error judicial, sino un ejemplo de la instrumentalización del sistema de justicia en defensa de los intereses políticos de la mayoría conservadora, que entendió la condena como un escarmiento. Los dos anarquistas fueron ejecutados por serlo y ser por tanto representantes de un “peligro social”; por ser inmigrantes y pobres; y por ser italianos, extranjeros; todo como advertencia para otros. La película está concentrada en el juicio: queda patente la falta de pruebas y la resolución injusta, sugiriéndose un acuerdo entre el juez y el fiscal. Como síntoma, esta es una película importante. Se trata de abordar una historia “maldita”, sobre la que el cine norteamericano no quiso apenas ni hablar. Su éxito es un barómetro de las inquietudes de un amplio sector del público, y no el que cultivaba el cine más convencional y comercial, sino del que daba vida a los “cine-forum” en barrios y entidades universitarias, y a los círculos de arte y ensayo.

Director: Giuliano Montaldo. Intérpretes: Gian Maria Volonté, Riccardo Cucciolla, Cyril Cusack, Gregory Keen, Milo O'Shea, William Prince.... Año: 1971. Duración: 119 min. Guión: Giuliano Montaldo, Fabrizio Onofrio Fotografía: Silvano Ippoliti Música: Ennio Morricone.

Seguir Leyendo...

No hay comentarios:

Publicar un comentario